PKP PLK przeznacza 70 mln zł na system informacji pasażerskiej dla linii Otwock – Lublin
Na kolejowej linii nr 7 prowadzącej z Otwocka do Lublina zostanie zainstalowany nowy system informacji pasażerskiej. Koszt tej inwestycji wyniesie niebagatelne 70 mln złotych, które zostaną pokryte przez PKP PLK. Warto przypomnieć, że kilka lat temu ten sam odcinek przeszedł już proces modernizacji, który niestety spotkał się z wieloma problemami.
Ciekawostką jest fakt, że przetarg na budowę „Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” na wspomnianej linii kolejowej wygrała Orange Polska. Projekt ten stanowi Etap I modernizacji linii Warszawa – Lublin, na której realizację środki unijne zostały przydzielone już w 2017 roku. Co warto podkreślić, to właśnie w tym samym roku ruszyły prace modernizacyjne, które niestety zostały przerwane w wyniku licznych nieporozumień i odejścia firmy Astaldi z budowy. Na szczęście, finalizacją prac zajął się inny podmiot.
Mimo upływu trzech lat od momentu powrotu pociągów na ostatni zamknięty odcinek, nadal nie doszło do podpisania umowy na wymieniony system informacji dla pasażerów. Przetarg, który rozpoczął się w lutym 2023 roku, zakończył się ostatecznie wyborem Orange Polska – firmy, która zaoferowała realizację projektu za sumę 68 290 434,75 zł brutto.
Na koniec warto dodać, że obecnie trwają prace (choć niestety z opóźnieniem) na następnym odcinku linii Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer (Etap II). Ze względu na zbyt wysokie koszty, PKP PLK podjęło decyzję o podzieleniu tego etapu na mniejsze przetargi. Aktualnie planowane jest przystąpienie do postępowania na modernizację torów od Wawra do Otwocka.